Search This Blog

Friday, June 3, 2011

Cabaran TKP PAS

Tahniah kpd Nik Abduh yg menang jawatan Timbalan Ketua Pemuda PAS baru baru ini.Kemenangan ini sedikit se
Banyak di dorong oleh nama besar dibawa oleh Nik Abduh itu sendiri.Walau apapun sebab perwakilan memilih beliau dlm pertandingan empat penjuru ini sudah tidak penting tetapi ahli ahli dan umum akan melihat apakah peranan dan tanggungjawab yg akan dipegang dan dibawa oleh beliau selepas ini khususnya dlm menghadapi PRU13.
Dengan report card yg sederhana sebelum ini apakah beliau mampu untuk menggerakkan pemuda ke arah yg lebih progresif utk memenangi PRU13 yg jelas kini boleh dicapai.Ramai yg takut jika hasrat besar ini tidak kesampaian dan akhirnya beliau hanya dipetiaiskan shj oleh KP yg menang tanpa bertanding setelah pencabar beliau menarik diri.Adakah pencabar KP ini sebenarnya di cah keting hanya Allah Taala yg tahu walaupun ada suara suara sumbang berbisik begitu.
Penulis juga ingin menunggu dan melihat adakah KP akan meminta kerusi selamat ketika PRU13 nanti sesuai dgn jawatan Ketua yg dipegang beliau.
Pemilihan telah selesai maka diharapkan team baru ini akan terus memulakan gerakkerja khususnya dlm menghadapi PRU13 dan mengeratkan hubungan kerjasama di dlm Pakatan spt ditekankan oleh Tuan Guru Presiden dlm ucapan semalam.

No comments: